Followers

Monday, October 31, 2011

Nak Cita ni..~

السلام عليكم 


Kamu semua apa khabar..??harap sehat sentiase..rindu sangat nak nak taip kat blog ni,tapi masa tak mngizinkn..al maklumlah nak PMR..huhu..sedih trial hari tu x dpt cpai target..tak ape PMR raudah buat betul2..


Kamu semua da solat ishak.??kalau belum solat baik pegi nnti kat kbur ular akn membelit badan kita..huhu..raudah pun takut..sape tak takut seksaan Allah..hmm sejak kebelakangan ini banyak yang berlaku..tak sempat nak cerita kat kamu semua..


Kamu semua nak tau raudah dah ade abang angkat tapi harap jangan sampai terangkat suda..hehe..gurau2..nak tau nama die tak..??name dia Muhamad faiz bin ishak..sdap juga nama tu..Maksud nama Faiz ialah menang dan berjaya..Patutla setiap kali cakap dengan abg faiz,mesti abg faiz yang menang..hehe..raudah kenal abg faiz pun dari fb..kenal2 lame2 raudah pun jadi adk angkt abg faiz..hehe..abg faiz ni seorang yang baik,suka nasihat,tegur,ambl perhatian dan sebagainye..kamu semua nak tau tak (mood whispered) abg faiz kan memang nakal,suka buli,mengada2dan suka majuk..hehe..majuk tak serius je..hehe kalau raudah cakap macam tu nanti abg faiz mesti cakap macam ni "abg nakal ke suka buli ke mengada2 ke,adk tetp syg abg juga kan"..mesti aytnye mcm tu..hehe..Tapi seikhlas hati raudah mmg abg faiz seorang abg yang baik wlpn nkal..huhu..


raudah bukan tak ade abg kat rumah,ada tpi tak berape rapat la..abg raudah kat rumah lebih rapat dengan akk raudah..huhuhu..


Nanti setiap ari raudah akan kejut bangun subuh..tapi tak la setiap hari kadang2 adela..hehe..tapi bila tak msg mesti boring wlaupun ade bos kecik kat rumah..kalu dgn bos kecik kat rumah,selalu kene pukul..ish2 bos kecik tu mmg la kecik tpi tangan die bila pukul sakit tuu..Sabar jela..hehe..kadang2 suka berbahas dengan abg faiz bincang tentang ape2 la..hehe..kelakar..sekejap raudah menang..sekejap abg faiz menang..hehe..abg faiz ni suka lagu lame2 dan lagu nasid nak tau lagu ape..??lagu ratu syahadah by inteam..kalu nak degar g la search..ni lirik ny..hehe



Ratu Syahadah

Engkaulah permaisuri di mahligai tirani
Teguh imanmu walau tersembunyi
Kasihmu kau buktikan sebagai isteri
Namun cintamu untuk Ilahi

Engkau masih isteri yang sejati
Ketika suami dimurka Allah
Istana bukan penjara nikmat yang alpa
Sinar imanmu tak kelam permata
Kau miliki jiwa hamba
Walau di sisimu singgahsana

Sejarah Asiah telah membuktikan
Iman bukanlah penjara di jiwa
Yang selamanya bersembunyi
Tapi kemerdekaan yang hakiki
Yang punya wajah dan jua rupa
Akhirnya imanmu bersuara
Lantas kau dipenjara dan diseksa
Oleh suamimu yang dihina

Di kejauhan istana keangkuhan
Menggamit mata sayunya di jiwa
Namun hatimu tak sudi ke sana
Iman dan akidah lebih utama
Ratu syahadah lalu bermadah
Oh Tuhan binakan istana untukku
Walaupun di dunia ku diseksa
Namun tak terbayar nikmat di syurga

Oh Asiah kau merubah rencana
Bila tanganmu menyentuh bayi
Yang hanyut menongkah arus Sungai Nil
Lembutmu mematahkan keangkuhannya
Firaun merancang kau menghalangnya
Musa terbuang jadi terbilang

Ya Allah…Ya Allah…


Sedap tak..??sedap kan lagu ni..hayati la nanti mesti menusuk hingga ke qalbu..cewah..hngga ke qolbu tuu..huhu..lagi satu bisikan nurani by inteam pun best juga..bagi raudah semua lagu nasyid mmg best jika dihayati dgn betul..hehe..

oklah sampai disini dulu raudah cerita..nanti kalau ape2 kita calling-calling tau..hehe.ngarut je..huhu..gurau2 tak salah kan..hehe..jazakallah khairan kasiro..:)..smile always n dont be sad..:)..wassalam..

Sambung cerita..

Nak tau tak kenapa saya cakap abg Hafiz baik..??sbb die amik berat kat kite semua..
bak kata pepatah abg haji 'wlupun grng tapi dalam hati ade taman'..haha..kteorng telah diberi bilik untuk penginapan disana..satu bilik 4 orang..Tapi saya dan suhaila konggi katil kerana bilik kteorg terlbih 1 org..Hari yang kedua,kami dikejut pada pkul 5 pagi menggunakan seren hospital..tapi saya,suhaila dan syahira bangun pkul 4.30 pagi..nak tau sbb ape kteorg bgun awl..??sbb takut bilik air penuh..selepas saya dan kawan saya selesai mandi,tiba-tiba sya dan kawan saya terdengar bunyi seren.Saya ingat da kena g surau untuk solat.Apalagi kteorg pun kelam kabut bersiap untuk menuju ke surau..korang semua nak tau tak rupa2nya bunyi seren tu untuk fasi kejut kteorg bangun tdo.."hadui buat penat org je siap cepat2" kata suhaila dgn nada geram..kteorng pun ddk la sebentar dikatil..Selepas semua sudah siap kami semua pun menuju ke surau sembahyang solat subuh secara berjemaah..:)

Sabar lah wahai hati

Assalamualaikum..^_^
sahabat2 sekalian sehat..??harap Allah limpahkan rahmat kepada sahabat sekalian.. :)
Rindu nak post entry..lame mnyepikan diri..busy la katekan..macam orang bkerja pulak..hehe..
Sakit tak kalau kita dibiarkan keseorangan..??tanpa kawan..??selalu saya terfikir yang saya ni bukan seorang rakan yang baik..tapi kenapa masih ade oarang cakap saya baik..??pelik..tapi adakh saya ade bat salah..??
Terkadang sampi menitis air mata bila memikirkannya..saya ni penting kan diri ke..??banyak kali juga saya menahan hati bila tengok dia dngan kwan lain..tapi sampai bila nak tahan hati ni..??YaAllah bantula hamba mu..Kau kurniakanla sahabat yang boleh berada disamping ku ketika gembira dan sedih..kadang2 cemburu jugak tengok akak saya pnyai kawan yang sangat rapat...Terkadang terfikir juga saya ni memang tak layak untuk mendapat sahabat sejati..Tapi kata Allah kita buat baik dengan orang,cepat atau lambat Allah akn membalas kebaikan kita..YaAllah tetapkanlah hatiku..janganlah kau pesongkan hati ini YaAllah..Sabarlah wahai hati..kau sedang diuji oleh Allah..Allah mahu menguji samada kau ini seorang yang sabar atau tidak,seorang yang amanah dalm mendorong rakannya menuju jalan yang benar atau tidak...janganla kau cepat melatah dengan ujian yang diberi..SABARLAH WAHAI HATI..